Η Microsoft παρουσίασε το Muse, ένα πρωτοποριακό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης για την ανάπτυξη παιχνιδιών, το οποίο μπορεί να δημιουργήσει περιβάλλοντα παιχνιδιών βάσει οπτικών στοιχείων ή ενεργειών του χρήστη.

Το μοντέλο κατανοεί τρισδιάστατους κόσμους παιχνιδιών και τη φυσική τους, αντιδρώντας στον τρόπο που οι παίκτες αλληλεπιδρούν με το παιχνίδι.

Η Fatima Kardar, αντιπρόεδρος gaming AI της Microsoft, υπογραμμίζει πως το μοντέλο επιτρέπει τη δημιουργία συνεπούς και ποικιλόμορφου gameplay μέσω τεχνητής νοημοσύνης, προσφέροντας νέες δυνατότητες στους δημιουργούς παιχνιδιών.

Το Muse εκπαιδεύτηκε με δεδομένα από το παιχνίδι Bleeding Edge, μέσω συνεργασίας της Microsoft Research και του στούντιο Ninja Theory. Η εκπαίδευση περιλάμβανε δεδομένα ισοδύναμα με επτά χρόνια ανθρώπινου gameplay, συνολικά ένα δισεκατομμύριο ζεύγη εικόνων-ενεργειών.

Το μοντέλο, παρότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, μπορεί να παράγει εικόνες ανάλυσης 300x180 pixels, βελτιωμένες από την προηγούμενη ανάλυση 128x128. Η Microsoft επιδεικνύει ήδη μια έκδοση πραγματικού χρόνου που λειτουργεί στα 10fps.

Ο Phil Spencer, CEO της Microsoft Gaming, αναφέρει πως το Muse θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τη διατήρηση και βελτίωση κλασικών παιχνιδιών, καθιστώντας τα συμβατά με σύγχρονες πλατφόρμες χωρίς την ανάγκη του αρχικού κώδικα.

Οι προοπτικές του Muse έχουν προκαλέσει ανησυχία στην κοινότητα των game developers, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες απολύσεις στον κλάδο, όπου ένας στους δέκα developers έχασε τη δουλειά του το 2024.

Ο Dom Matthews, επικεφαλής του Ninja Theory, διευκρινίζει πως η τεχνολογία δεν προορίζεται για τη δημιουργία περιεχομένου, αλλά για την επιτάχυνση της διαδικασίας ανάπτυξης, επιτρέποντας στις ομάδες να επικεντρωθούν στην ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Η Microsoft σχεδιάζει να διαθέσει σύντομα μερικές διαδραστικές AI εμπειρίες παιχνιδιών μέσω των Copilot Labs, ενώ προγραμματίζει να διαθέσει AI εργαλεία με τους παίκτες και τις εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών για το Xbox.

  • Like 1
  • Sad 1