Σύμφωνα με δημοσίευμα του Engadget, η ειδοποίηση αυτή ενημερώνει τους χρήστες ότι η αγορά τους αφορά μόνο την άδεια χρήσης και όχι ιδιοκτησία του παιχνιδιού.
Η συγκεκριμένη κίνηση του Steam φαίνεται να είναι μια προληπτική ενέργεια ενόψει ενός νέου νόμου που θα τεθεί σε ισχύ στην Καλιφόρνια το επόμενο έτος. Ο νόμος αυτός θα υποχρεώνει τις εταιρείες να παραδέχονται ρητά ότι οι αγοραστές δεν αποκτούν πραγματική ιδιοκτησία του ψηφιακού περιεχομένου που αγοράζουν.
Η ειδοποίηση εμφανίζεται στο κάτω δεξιά μέρος του καλαθιού αγορών, πριν ο χρήστης προχωρήσει στην πληρωμή, και αναφέρει: "Η αγορά ενός ψηφιακού προϊόντος παρέχει άδεια χρήσης του προϊόντος στο Steam." Η συγκεκριμένη προσθήκη φαίνεται να είναι σχετικά πρόσφατη, καθώς πολλοί τακτικοί χρήστες του Steam την παρατηρούν για πρώτη φορά.
Ο νέος νόμος, γνωστός ως AB 2426, υπογράφηκε τον προηγούμενο μήνα από τον κυβερνήτη Gavin Newsom. Σκοπός του είναι να υποχρεώσει τις ψηφιακές αγορές να καθιστούν σαφές στους πελάτες τους ότι αγοράζουν μόνο μια άδεια πρόσβασης σε ψηφιακό περιεχόμενο και όχι το ίδιο το περιεχόμενο. Ο νόμος θα εφαρμοστεί σε ψηφιακά αντίγραφα βιντεοπαιχνιδιών, μουσικής, ταινιών, τηλεοπτικών σειρών και ηλεκτρονικών βιβλίων που διατίθενται μέσω διαδικτυακών καταστημάτων.
Οι εταιρείες που δεν θα συμμορφωθούν με τον νέο νόμο ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα για παραπλανητική διαφήμιση, εάν δεν εξηγούν με σαφή τρόπο τους περιορισμούς που συνοδεύουν μια ψηφιακή αγορά. Η θέσπιση του νόμου ήρθε ως απάντηση σε περιστατικά όπως αυτό της Ubisoft, η οποία διέγραψε το παιχνίδι The Crew από τις βιβλιοθήκες των παικτών μετά το κλείσιμο των servers του παιχνιδιού.
Η κίνηση αυτή του Steam και ο νέος νόμος της Καλιφόρνια αναδεικνύουν ένα ευρύτερο ζήτημα στον χώρο των ψηφιακών αγορών: τη διαφορά μεταξύ ιδιοκτησίας και άδειας χρήσης ψηφιακού περιεχομένου. Πολλοί καταναλωτές μπορεί να μην συνειδητοποιούν ότι όταν "αγοράζουν" ένα ψηφιακό παιχνίδι ή άλλο ψηφιακό προϊόν, στην πραγματικότητα αποκτούν μόνο το δικαίωμα χρήσης του και όχι την πλήρη ιδιοκτησία του.
Αυτή η διάκριση έχει σημαντικές επιπτώσεις για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, οι εταιρείες μπορούν να αφαιρέσουν ή να τροποποιήσουν το περιεχόμενο ανά πάσα στιγμή, όπως συνέβη στην περίπτωση του The Crew. Επιπλέον, οι χρήστες μπορεί να μην έχουν το δικαίωμα να μεταπωλήσουν ή να μεταβιβάσουν το ψηφιακό περιεχόμενο που έχουν "αγοράσει".
Ο νέος νόμος της Καλιφόρνια στοχεύει στο να κάνει αυτές τις διακρίσεις πιο διαφανείς για τους καταναλωτές. Απαιτώντας από τις εταιρείες να είναι σαφείς σχετικά με τη φύση των ψηφιακών αγορών, ο νόμος επιδιώκει να προστατεύσει τους καταναλωτές από πιθανές παρανοήσεις και να τους βοηθήσει να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νόμος AB 2426 δεν θα εφαρμόζεται σε μόνιμα downloads εκτός σύνδεσης, αλλά μόνο σε ψηφιακές αγορές που απαιτούν συνεχή σύνδεση με μια διαδικτυακή πλατφόρμα.
- 3
- 1
- 1
- 19
ΣΧΟΛΙΑ (193)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση