Η Sony ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει μια πιο ισχυρή έκδοση της δημοφιλούς κονσόλας PlayStation 5, ενδεχομένως μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. 

Η κονσόλα έχει την κωδική ονομασία "Trinity", με το αναβαθμισμένο μοντέλο να αναμένεται να διαθέτει αρκετές βελτιώσεις, που αποσκοπούν κυρίως στην ενίσχυση των δυνατοτήτων ray tracing και της συνολικής απόδοσης της κονσόλας.

Πρόσφατες διαρροές έχουν ρίξει φως στις προδιαγραφές του PS5 Pro, με το The Verge να αποκτά μια ολοκληρωμένη λίστα με τα χαρακτηριστικά της κονσόλας. Οι γνώστες των σχεδίων της Sony αποκάλυψαν ότι οι προγραμματιστές έχουν ήδη αναλάβει να διασφαλίσουν ότι τα παιχνίδια τους είναι συμβατά με την επερχόμενη κονσόλα, δίνοντας μεγάλη έμφαση στη βελτίωση της ποιότητας του ray tracing.

Στο εσωτερικό, το PS5 Pro θα διαθέτει μια πιο ισχυρή GPU και μια CPU με ελαφρά ταχύτερο χρονισμό. Οι αναβαθμίσεις αυτές αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την ικανότητα της κονσόλας να αποδίδει παιχνίδια με το ray tracing ενεργοποιημένο από την αρχή, ενώ παράλληλα επιτρέπουν υψηλότερες αναλύσεις και ρυθμούς καρέ σε επιλεγμένους τίτλους. Η Sony ενθαρρύνει ενεργά τους προγραμματιστές να αξιοποιήσουν εκτενέστερα τις δυνατότητες των γραφικών που θα παρέχει το PS5 Pro, παρουσιάζοντας μάλιστα την ετικέτα "Trinity Enhanced" (PS5 Pro Enhanced) για παιχνίδια που προσφέρουν ουσιαστικές βελτιώσεις.

Σύμφωνα με έγγραφα που περιγράφουν την επερχόμενη κονσόλα, η Sony προβλέπει ότι η απόδοση GPU στο PS5 Pro θα είναι περίπου 45% ταχύτερη από το κανονικό PlayStation 5. Η GPU του PS5 Pro θα είναι μεγαλύτερη και θα χρησιμοποιεί ταχύτερη μνήμη συστήματος για την ενίσχυση του ray tracing στα παιχνίδια. Επιπλέον, η Sony εφαρμόζει μια πιο προηγμένη αρχιτεκτονική ray tracing στο PS5 Pro, υποσχόμενη έως και τρεις φορές καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με το κανονικό PS5.

Η Sony έχει καταστήσει σαφές ότι το PS5 Pro είναι μια high-end έκδοση του PlayStation 5 και ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να πωλεί το κανονικό μοντέλο PS5 παράλληλα με τη νέα κονσόλα. Οι developers παιχνιδιών αναμένεται να δημιουργήσουν ένα ενιαίο πακέτο που θα υποστηρίζει τόσο την κονσόλα PS5 όσο και το PS5 Pro, με τα υπάρχοντα παιχνίδια να μπορούν να λάβουν σχετικό patch για βελτιωμένη απόδοση.

Τα δοκιμαστικά kits για το PS5 Pro είναι επί του παρόντος διαθέσιμα για παραγγελία από τους developers και η Sony αναμένει ότι κάθε παιχνίδι που θα υποβληθεί για πιστοποίηση τον Αύγουστο θα είναι συμβατό με τη νέα κονσόλα. Το Insider Gaming ανέφερε τις προηγούμενες μέρες τις πλήρεις προδιαγραφές του PS5 Pro, αναφέροντας ότι η κονσόλα αναμένεται να κυκλοφορήσει κατά τη διάρκεια των εορταστικών διακοπών στα τέλη του έτους, κάτι που συνήθως σημαίνει μέσα στο Νοέμβριο.

Ενώ η GPU του PS5 Pro δέχεται σημαντική αναβάθμιση, η CPU θα παραμείνει ίδια με το κανονικό PS5, αλλά με μια νέα λειτουργία που επιτρέπει υψηλότερο χρονισμό. Η Sony παρέχει στους προγραμματιστές τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ μιας "τυπικής λειτουργίας" στα 3,5 GHz ή μιας "λειτουργίας υψηλής συχνότητας CPU" στα 3,85 GHz, η οποία είναι περίπου 10% ταχύτερη από το κανονικό PS5.

Το PS5 Pro θα εισάγει επίσης αλλαγές στη μνήμη συστήματος για τους προγραμματιστές. Η τυπική μνήμη του PS5 τρέχει με 448GB/s, αλλά η Sony την αυξάνει κατά 28% στα 576GB/s στο PS5 Pro. Με το σύστημα μνήμης να είναι πιο αποδοτικό στο PS5 Pro, η αύξηση του bandwidth μπορεί να ξεπεράσει το 28%, σύμφωνα με την Ιαπωνική εταιρεία.

Οι developers θα έχουν πρόσβαση σε επιπλέον 1,2GB μνήμης συστήματος στο PS5 Pro, αυξάνοντας τη συνολική μνήμη που διατίθεται για παιχνίδια σε 13,7GB, σε σύγκριση με τα 12,5GB που είναι διαθέσιμα στο βασικό PS5. H αύξηση αυτή στην ταχύτητα και την κατανομή μνήμης μπορεί να αποδειχθεί επωφελής για την υποστήριξη του νέου PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) της Sony, το οποίο είναι ουσιαστικά η απάντηση της Sony στο DLSS της Nvidia ή στο FSR της AMD για τη βελτίωση των ρυθμών καρέ και της ποιότητας της εικόνας στο PlayStation. Το The Verge αναφέρει μάλιστα ότι η Sony ζητάει από τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν μια νέα αποκλειστική λειτουργία γραφικών PS5 Pro στα παιχνίδια τους, η οποία θα συνδυάζει το PSSR, με 60fps και το ray-tracing ενεργοποιημένο εξαρχής. 

Η Sony έχει επίσης αναπτύξει μια προσαρμοσμένη αρχιτεκτονική για μηχανική μάθηση στο PS5 Pro, ικανή να υποστηρίζει 300TOPS υπολογισμών 8-bit. Η νέα αρχιτεκτονική στηρίζει την λύση αναβάθμισης PSSR της Sony, η οποία έχει σχεδιαστεί για να αντικαθιστά την υπάρχουσα εφαρμογή προσωρινού anti-aliasing ή upsampling ενός παιχνιδιού. Με inputs παρόμοια με τα DLSS ή FSR και πλήρη υποστήριξη HDR, το PSSR απαιτεί περίπου 250MB μνήμης σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.

Με βάση τα παραπάνω, η Sony φαίνεται να υιοθετεί μια παρόμοια στρατηγική με αυτή που ακολούθησε με το PS4, κυκλοφορώντας ένα "Slim" μοντέλο PS5, ακολουθούμενο από μια έκδοση Pro. Μια "βελτιωμένη" βιβλιοθήκη με υπάρχοντα παιχνίδια αναμένεται να συνοδεύσει την κυκλοφορία του PS5 Pro, ενώ νέοι first party τίτλοι θα καταφθάσουν με την πάροδο του χρόνου, παρουσιάζοντας τη βελτιωμένη υποστήριξη ray-tracing για τη νέα κονσόλα.

  • Like 2
  • Haha 13