Το FIFA 19 ήταν ένας από τους τίτλους που περίμενε να δει κόσμος και κοσμάκης στο EA Play, την εκδήλωση που ξεκίνησε ανεπίσημα την Ε3 2018.

Η απορία των περισσότερων είναι η ίδια: τι προλαβαίνει να αλλάξει κανείς μέσα σε έναν χρόνο; Εν προκειμένω μάλιστα, μισό, δεδομένης της κυκλοφορίας του patch για το Παγκόσμιο Κύπελλο της Ρωσίας –το οποίο πάντως, ασχολείται μόνο με την παρουσίαση των αγώνων, προσθέτοντας τα σχετικά μενού, στάδια, χρώματα και modes.

Από πλευράς γραφικών, τα όσα έχουμε δει από την πρώτη έκδοση του FIFA 19 που πήρε μαζί της η EA στο Λος Άντζελες, δεν διαφέρουν και πολύ από το FIFA 18. Η αισθητική είναι ίδια και απαράλλαχτη, η αίσθηση που δίνει το παιχνίδι ομοίως, ακόμα και η πλειοψηφία των κινήσεων των παικτών. Η EA αναφέρθηκε εκτενώς στο σύστημα Active Touch το οποίο μεταξύ όλων των άλλων, αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι ποδοσφαιριστές αλληλεπιδρούν με τη μπάλα, μόνο που δεν είμαστε σίγουροι κατά πόσο αυτό κάνει το παιχνίδι πιο ρεαλιστικό –εκτός κι αν παίκτες σαν τον Neymar χρειάζονται ένα στρέμμα για να κοντρολάρουν τη μπάλα.

Γεγονός είναι πάντως πως οι επιλογές των παικτών σε ό,τι αφορά τις κινήσεις των ποδοσφαιριστών που ελέγχουν, αυξάνονται σημαντικά, καθώς πλέον θα μπορούν να προσποιηθούν, να σηκώσουν τη μπάλα και να ντριμπλάρουν αποτελεσματικότερα. Οι προωθημένες μπαλιές μοιάζουν να έχουν περισσότερο νόημα σε σχέση με το FIFA 18, ούσες σε θέση να “τρυπήσουν” την αντίπαλη άμυνα, ενώ οι σέντρες είναι πιο κοφτές και πιο δυνατές –εν αντιθέσει με τις “καμινάδες” του φετινού τίτλου.

Τα σουτ είναι μια άλλη υπόθεση, αφού η EA αποφάσισε να υιοθετήσει έναν διαφορετικό μηχανισμό απ’ ότι μέχρι σήμερα. Για την ακρίβεια, ο νέος έρχεται να προστεθεί στον παλιό, αφού ο παίκτης θα μπορεί να πατά το πλήκτρο του σουτ για δεύτερη φορά, αναζητώντας το κατάλληλο timing –θα υπάρχει σχετική ένδειξη πάνω από τον ποδοσφαιριστή που σουτάρει. Αν τα καταφέρει, τότε η μπάλα θα αποκτά μεγαλύτερη ταχύτητα, καταλήγοντας σε σημείο που θα είναι δυσκολότερο για τον αντίπαλο τερματοφύλακα να αποσοβήσει το γκολ –σε διαφορετική περίπτωση θα την πληρώνει κάποιος άτυχος “χάρτινος” φίλαθλος στις κερκίδες. Από την EA επιμένουν ότι ο μηχανισμός αυτός είναι “ένα μικρό έξτρα” για εκείνους που προτίθενται να επενδύσουν χρόνο για να μάθουν τον τρόπο λειτουργίας του και δεν θα επηρεάσει τους απλούς, καθημερινούς παίκτες. Μένει να δούμε βέβαια στην πράξη κατά πόσο η υπόσχεση αυτή θα είναι αληθινή.

large.fifa-19-1.jpg.ea186e6b204a3acea897

Στις διεκδικήσεις της μπάλας, το παιχνίδι θα λαμβάνει υπ’ όψιν του μια σειρά παραγόντων που αφορούν τόσο τους ποδοσφαιριστές, όσο και τους ίδιους τους παίκτες –όπως π.χ. τον χρόνο αντίδρασης. Αλλαγές θα έχουμε και στις τακτικές, καθώς ο παίκτης θα μπορεί να τις προσαρμόζει πριν την έναρξη του κάθε αγώνα, προκειμένου να τις αλλάζει με μια του κίνηση, ανάλογα με τη ροή του παιχνιδιού. Επιπλέον θα μπορεί να δώσει ακόμα περισσότερες οδηγίες στην ομάδα του, προκειμένου η A.I. να τον υποστηρίξει στον τρόπο παιχνιδιού που έχει κατά νου. Οι εντολές του θα είναι άμεσα ορατές στον αγωνιστικό χώρο ενώ στα θετικά προσμετρείται και το νέο ραντάρ –η μία ομάδα θα απεικονίζεται με κύκλους, η άλλη με τρίγωνα.

Κατά τα άλλα, εννοείται πως το βάρος πέφτει στις διοργανώσεις της UEFA στο παιχνίδι. Πέραν της πρώτης τη τάξει διασυλλογικής διοργάνωσης στην Ευρώπη (aka Champions League), το FIFA 19 θα περιλαμβάνει το Europa League και το Super Cup. Οι παίκτες θα μπορούν να επιλέξουν όποια ομάδα θέλουν προκειμένου να την οδηγήσουν στην κατάκτηση του τροπαίου που επιθυμούν. Τον σχολιασμό των ευρωπαϊκών αναμετρήσεων αναλαμβάνουν οι Derek Rae και Lee Dixon (ο πρώην αμυντικός της Arsenal). Εννοείται πως θα έχουμε τις επίσημες μπάλες, εμφανίσεις και μενού, καθώς επίσης και την απαραίτητη cutscene με την είσοδο των δύο ομάδων στο γήπεδο υπό τους ήχους του ύμνου της εκάστοτε διοργάνωσης.

Τα Champions League και Europa League πιθανότατα θα αποτελέσουν το διαβατήριο για ορισμένες ομάδες που έχουν εξασφαλίσει την πρόκρισή τους στη φάση των ομίλων, για τη συμπερίληψή τους στο FIFA 19 (βλ. Cluj και Viktoria Plzen), ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως πέραν του tournament mode, θα είναι διαθέσιμα στο story (ήρθε η ώρα ο Alex Hunter να πάει στ’ αστέρια) και το Ultimate Team.

Όσο για τον πρωταγωνιστή; Ο περυσινός πρωταγωνιστής, Cristiano Ronaldo φέτος θα έχει παρέα αφού τόσο στο τρέιλερ, όσο και στην Champions Edition του παιχνιδιού, εμφανίζεται –αν και σε ελαφρώς δεύτερο πλάνο- ο Neymar. Βέβαια ο πρώτος φορά τη φανέλα της Real ενώ ο δεύτερος εκείνη της PSG κι ενώ τα σενάρια περί μεταγραφής τους δίνουν και παίρνουν –ιδίως για τον Πορτογάλο. Λέτε να την “πατήσει” φέτος η EA όπως την “πάτησε” πέρυσι η 2K;

Όπως και να ‘χει, το FIFA 19 κυκλοφορεί στις 28 Σεπτεμβρίου σε PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch, PS3 και Xbox 360. Η προπαραγγελία των Champions και Ultimate Edition, ξεκλειδώνει το παιχνίδι τρεις μέρες νωρίτερα.