Η αύξηση έγινε αρχικά αισθητή στα μέσα Μαρτίου, όταν και περισσότερος κόσμος αναγκάστηκε να παραμείνει στο σπίτι με βασικό σύμμαχο στη διασκέδασή του, το καθημερινό streaming τηλεοπτικών σειρών και ταινιών. Το Netflix κέρδισε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου 15.8 εκατομμύρια νέες συνδρομές, δύο φορές περισσότερες από τις 7.2 εκατομμύρια που είχε προβλέψει η εταιρία. Σε σύγκριση με το 2019, το Netflix είδε αύξηση 22% και πλέον έχει στο σύνολο 182 εκατομμύρια ενεργές συνδρομές. Μάλιστα, τα έσοδα στο πρώτο τρίμηνο άγγιξαν τα 5.77 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παρ΄ όλα αυτά το Netflix, βλέπει το ποτήρι μισοάδειο. Αναφερόμενη στους μετόχους της με σχετική επιστολή, η εταιρία προβλέπει πως μετά την άρση των μέτρων για τον περιορισμό των μετακινήσεων, η αύξηση τόσο σε έσοδα όσο και σε συνδρομές θα γίνεται με πολύ μικρότερους ρυθμούς. Με άλλα λόγια, η αύξηση είναι προσωρινή και δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα τον πραγματικό ρυθμό ανάπτυξης του streaming γίγαντα.
Στο Netflix, γνωρίζουμε απόλυτα ότι είμαστε τυχεροί που έχουμε μία υπηρεσία που έχει ακόμη μεγάλη σημασία για τους ανθρώπους που βρίσκονται στο σπίτι αλλά και την ευχέρεια να την διαχειριζόμαστε εξ’ αποστάσεως με ελάχιστες διακοπές. Όπως και σε άλλες υπηρεσίες οικιακής ψυχαγωγίας, βλέπουμε μία προσωρινή υψηλότερη αύξηση τόσο στις συνδρομές όσο και στις απαιτήσεις streaming. Στην περίπτωσή μας αυτό αντισταθμίζεται από ένα ισχυρότερο αμερικανικό δολάριο, μειώνοντας τα διεθνή μας έσοδα με αποτέλεσμα αυτά να αντικατοπτρίζουν τις αρχικές μας προβλέψεις. Το Netflix λαμβάνει επιπλέον προφυλάξεις σε μία αβέβαιη στιγμή, συμπεριλαμβανομένης και της προσωρινής μείωσης των καινοτομιών που δοκιμάζουμε.
Βέβαια το μεγαλύτερο ερώτημα αναφορικά με το Netflix είναι τι θα γίνει με την παραγωγή νέου αυθεντικού περιεχομένου αλλά και για πόσο αυτό θα παραμείνει σε αναστολή παγκοσμίως.
Ενώ οι παραγωγές μας παγκοσμίως βρίσκονται σε παύση, επωφελούμαστε από ένα μεγάλο εύρος περιεχομένου που ήταν ήδη έτοιμο για προβολή είτε είχαν ολοκληρωθεί τα γυρίσματα. Έτσι, ενώ σίγουρα επηρεαζόμαστε από την παύση των παραγωγών, αναμένουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε μία μεγάλη ποικιλία τίτλων τόσο κατά τη διάρκεια του 2020 όσο και το 2021.
Η συνεχόμενη ροή αυθεντικού περιεχομένου που έχει το Netflix, αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι στις άλλες υπηρεσίες streaming. Μάλιστα, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του συνδέεται άμεσα και με τη στρατηγική κυκλοφορίας των τηλεοπτικών σειρών, καθώς τις περισσότερες φορές, το Netflix κυκλοφορεί άμεσα όλα τα επεισόδια της σεζόν. Αυτό σημαίνει ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές που βρίσκονται σε εξέλιξη τον Μάϊο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, είναι ήδη ολοκληρωμένες, οπότε το Netflix δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τα γυρίσματα όπως συμβαίνει σε άλλα δίκτυα.
Όπως αναφέρει ο διευθυντής περιεχομένου Ted Sarandos, το Netflix έχει αρκετό αυθεντικό περιεχόμενο, ικανό να γεμίσει τους επόμενους 5 μήνες, αλλά όπως και σε άλλες εταιρίες, η διακοπή των παραγωγών, σίγουρα θα επηρεάσει την εταιρία. Όπως αναφέρει μάλιστα ο CEO Reed Hastings, μπροστά της η εταιρία έχει έναν πολύ σκληρό και δύσκολο δρόμο. Καθώς το Netflix βλέπει μακροπρόθεσμα την κατάσταση που βιώνουμε, δείχνει πιο προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει το μέλλον, σε σύγκριση με άλλες streaming υπηρεσίες.
Μερικοί αναλυτές βλέπουν την κυριαρχία του Netflix ως ένα δίκοπο μαχαίρι. Αν και η εταιρία εξακολουθεί να βλέπει ως επί το πλείστον σημαντικά κέρδη στην εγχώρια αγορά, επιβαρύνεται σημαντικά. Το περασμένο τρίμηνο, το Netflix πρόσθεσε μόλις 550.000 συνδρομητές στην εσωτερική αγορά αλλά είδε επιπλέον 8.4 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως. Η εταιρία έχει δείξει μάλιστα πως βασίζεται περισσότερο στη διεθνή ανάπτυξή της, σύμφωνα με τις πρόσφατες αναφορές κερδών.
Βέβαια, άλλοι αναλυτές, όπως ο Steve Nason της Parks Associates, βλέπουν το παραπάνω ως μία φυσική πρόοδο για την εταιρία. Με το Netflix να βρίσκεται ήδη στα περισσότερα σπίτια, οι χρήστες εικάζεται πως δεν είναι πιθανό να το εγκαταλείψουν, όταν για παράδειγμα επιλέξουν να σταματήσουν κάποιες από τις ήδη ενεργές streaming υπηρεσίες που πληρώνουν μηνιαίως. Οπότε αυτή την περίοδο, είναι η καλύτερη στιγμή για το Netflix να τραβήξει την προσοχή των ανθρώπων που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα συνεχίσουν τη συνδρομή τους έπειτα τη λήξη των μέτρων. Στην εταιρία διαισθάνονται μάλιστα πως τα άτομα τα οποία δεν αγόρασαν κάποια συνδρομή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είναι απίθανό να αγοράσουν μία, μετά την άρση του περιορισμού.
Όπως αναφέρει ο Steve Nason, όταν μία εταιρία βρίσκεται στο Νο1 είναι πάντα δύσκολο να αναπτυχθεί γρηγορότερα σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Από τότε μάλιστα που το Netflix είχε 60 εκατομμύρια συνδρομητές, πριν περίπου 3-4 τρίμηνα, έχει υπάρξει μείωση της ανάπτυξης στην εσωτερική αγορά, με το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης να είναι εκτός ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την HarrisX, συμβουλευτική εταιρία ανάπτυξης και ανάλυσης δεδομένων, το Netflix είναι πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές του. Έρευνα της MoffetNathanson σε συνεργασία με την HarrisX αναφέρουν μάλιστα πως το 72% του συνολικού χρόνου streaming ανήκει στο Netflix ενώ η συνολική αύξηση στο streaming σε όλες τις πλατφόρμες έφτασε το 74%.
Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει και την απότομα αυξημένη απόδοση του Netflix στο χρηματιστήριο της Wall Street. Η εταιρία βλέπει τις μετοχές της να φτάνουν σε ιστορικό υψηλό με αύξηση που φτάνει το 30%. Σε αντίθεση με το Disney Plus, που διαθέτει έναν εντυπωσιακό κατάλογο παλαιότερων ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, οι χρήστες φαίνεται πως προτιμούν τα Netflix και Hulu ώστε να συνεχίζουν να παρακολουθούν κάτι διαφορετικό και καινούριο καθημερινά.
Η επιστολή στους μετόχους της εταιρίας επισημαίνει επίσης πως τόσο οι ανταγωνιστές όσο και οι προμηθευτές του Netflix θα επηρεαστούν εξίσου το ίδιο, αναφορικά με την παραγωγή νέων τίτλων. Δεδομένου μάλιστα ότι υπάρχει ήδη μία μεγάλη βιβλιοθήκη με χιλιάδες τίτλους για προβολή, η εταιρία εικάζει πως θα υπάρχει διαθέσιμο νέο υλικό για κάθε ηλικία στο σπίτι και θα επηρεαστούν λιγότερο σε σύγκριση με τις ανταγωνιστικές πλατφόρμες, αν και θα χρειαστεί χρόνος για να το επιβεβαιώσουν.
Με βάση όλα τα παραπάνω, όσο περισσότερο το Netflix μπορεί να διατηρήσει το κοινό που παραμένει στο σπίτι με νέο περιεχόμενο, τόσο η εταιρία θα έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
- 3
ΣΧΟΛΙΑ (49)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση