Την 1η Ιανουαρίου 2024, τα πνευματικά δικαιώματα για τις απεικονίσεις του Steamboat Willie του Μίκυ Μάους και της Μίννι Μάους έληξαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθιστώντας αυτές τις συγκεκριμένες πρώιμες αποδόσεις διαθέσιμες για δημόσια χρήση χωρίς άδεια ή πληρωμή. Ως αποτέλεσμα, οι καλλιτέχνες μπορούν πλέον να αναδημιουργούν και να επαναχρησιμοποιούν νόμιμα τις παραλλαγές του 1928 των εμβληματικών χαρακτήρων.
Η Disney διευκρίνισε ότι οι πιο σύγχρονες εκδοχές του Μίκυ και της Μίννι παραμένουν προστατευόμενη πνευματική ιδιοκτησία. Η αμερικανική νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων παρέχει 95 χρόνια αποκλειστικών δικαιωμάτων, οπότε μόνο οι πρώτες εκφάνσεις του Steamboat Willie εισήλθαν σε δημόσια χρήση αυτή την εβδομάδα.
Τα νέα διαθέσιμα projects που βασίζονται στο Steamboat Willie μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως δείγμα ή να το προσαρμόσουν ανάλογα με τις ανάγκες τους χωρίς να παραβιάζουν πνευματικά δικαιώματα. Ήδη η ταινία μικρού μήκους, έχει κάνει την εμφάνισή της στο YouTube από κανάλια εκτός Disney. Το ντεμπούτο του Μίκυ και της Μίννι είναι ανάμεσα σε πολλά δημιουργικά έργα από το 1928 που βρίσκονται πλέον στο αμερικανικό κοινό κτήμα (public domain), συμπεριλαμβανομένων ταινιών όπως το "Τσίρκο" του Τσάρλι Τσάπλιν και βιβλίων όπως "Το σπίτι στη γωνία του Πουχ" του Α.Α. Μιλν, το οποίο εισήγαγε τον χαρακτήρα Τίγρη.
Η Disney κατέχει ξεχωριστά εμπορικά σήματα για την ταυτότητα τoυ brand του Μίκυ Μάους και την εταιρική ιδιότητα της μασκότ. Ως εκ τούτου, η πώληση μη εξουσιοδοτημένων εμπορευμάτων που εμφανίζονται συνδεδεμένα με τη Disney εξακολουθεί να ενέχει κινδύνους για θέματα εμπορικών σημάτων. Οποιαδήποτε χρήση που υπονοεί ότι ο Μίκυ ανήκει σε άλλο brand θα μπορούσε να αντιμετωπίσει δικαστικές προκλήσεις.
Κάποιοι εικάζουν ότι το καθεστώς του Steamboat Willie που αποτελεί δημόσιο κτήμα μπορεί να εμπνεύσει νέες "τουλάχιστον περίεργες" εμφανίσεις του Μίκυ και της Μίνι, όπως η αιματηρή ταινία τρόμου Winnie the Pooh που κυκλοφόρησε πέρυσι. Ωστόσο, η Disney στοχεύει να προστατεύσει την ακεραιότητα των χαρακτήρων της στη δημόσια φαντασία μέσω της συνεχούς προώθησης των μεταγενέστερων εκδόσεών τους στις ιστορίες και τα προϊόντα της εταιρείας.
- 5
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (38)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση