Καθοριστικός ήταν ο ρόλος που διαδραμάτισε η Κάθι Άντερσον, η βραβευμένη με Πούλιτζερ φωτογράφος, με καταγωγή από τη Νέα Ορλεάνη, στη δημιουργία του κλασικού σήματος της Columbia Pictures, με τη γυναίκα που κρατά έναν πυρσό. Το 1991, ο φίλος της Άντερσον και ταλαντούχος γραφίστας, Μάικλ Τ. Ντιζ της πρότεινε να τραβήξει μια φωτογραφία, την οποία θα χρησιμοποιούσε ως σημείο αναφοράς για έναν πίνακα πάνω στον οποίο εργαζόταν. Η Άντερσον δεν θα μπορούσε να φανταστεί πως το έργο αυτό θα εξελισσόταν σε ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα εταιρικά σήματα στην ιστορία του κινηματογράφου.
Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στο διαμέρισμα της Άντερσον, όπου είχε μετατρέψει το καθιστικό της σε αυτοσχέδιο στούντιο. Ο Ντιζ εμφανίστηκε έχοντας μαζί του διάφορα σκηνικά, ανάμεσά τους σεντόνια, υφάσματα, μια σημαία, καθώς και μια μικρή λάμπα, που έμοιαζε με πυρσό. Έφερε επίσης και ζεστά κρουασάν, από τον αγαπημένο του φούρνο, στη Γαλλική Συνοικία της Νέας Ορλεάνης. Η Τζένι Τζόζεφ, συνάδελφος της Άντερσον στην εφημερίδα Times-Picayune, επιλέχθηκε να είναι το μοντέλο της "κυρίας με τον πυρσό", για τη φωτογράφιση.
Η Άντερσον έστησε ένα γκρίζο φόντο και τοποθέτησε κάποιες κούτες στο πάτωμα, προκειμένου να κρεμάσει από πάνω ένα ύφασμα. Χρησιμοποίησε μια φωτογραφική μηχανή Hasselblad, με πλάτη Polaroid, προκειμένου να τραβήξει μερικές δοκιμαστικές φωτογραφίες, ώστε να βεβαιωθεί ότι ο φωτισμός τόνιζε τις πτυχώσεις του υφάσματος και κολάκευε το μοντέλο. Η Τζόζεφ τυλίχτηκε με ένα λευκό σεντόνι, με ένα μπλε ύφασμα ριγμένο από πάνω, ενώ η λάμπα τοποθετήθηκε προσεκτικά ώστε να μοιάζει με πυρσό.
Στη διάρκεια της φωτογράφησης, η Άντερσον απαθανάτισε μια ιδιαίτερη στιγμή, όταν η Τζόζεφ ζήτησε να καθίσει για λίγο, οπότε τους αποκάλυψε ότι ήταν έγκυος. Παρ' όλα αυτά, η φωτογράφηση συνεχίστηκε, με την Άντερσον να φροντίζει ώστε η Τζόζεφ να αισθάνεται άνετα και ασφαλής.
Στη φωτογραφία αναφοράς που προέκυψε, η Τζόζεφ κρατά τη λάμπα ψηλά, με το μπλε ύφασμα να πέφτει πάνω στον ώμο της και το σεντόνι να απλώνεται πάνω στις κούτες που σχημάτιζαν τη βάση. Η φωτογραφία αυτή αποτέλεσε τη βάση του πίνακα που φιλοτέχνησε ο Ντιζ, ο οποίος στην πορεία θα εξελισσόταν στο κλασικό σήμα της Columbia Pictures.
Συγκρίνοντας την αρχική φωτογραφία της Άντερσον με το έργο του Ντιζ, είναι φανερό ότι ο καλλιτέχνης παρέμεινε πιστός στη φωτογραφία αναφοράς, απεικονίζοντας πιστά λεπτομέρειες όπως η θέση των δαχτύλων της Τζόζεφ, οι πτυχώσεις του μπλε υφάσματος αλλά και το πώς απλωνόταν το σεντόνι πάνω στις κούτες.
Η Άντερσον θυμάται με νοσταλγία εκείνη τη φωτογράφηση, όχι μόνο επειδή στην πορεία οδήγησε σε ένα περίφημο αποτέλεσμα, αλλά και για τις όμορφες εικόνες από τη συνεργασία με στενούς φίλους, στη θαλπωρή του καθιστικού της. Τα καταπληκτικά κρουασάν που κέρασε ο Ντιζ προσέθεσαν μια ιδιαίτερη νότα στην όλη εμπειρία.
Στην επαγγελματική της διαδρομή, η Άντερσον έχει αποτελέσει διακεκριμένη προσωπικότητα στον τομέα της φωτογραφίας. Εργάστηκε ως φωτογράφος στην εφημερίδα Times-Picayune επί 28 χρόνια, και ο τρόπος με τον οποίο κάλυψε τον Τυφώνα Κατρίνα το 2006 συνέβαλε στο να τιμηθεί η εφημερίδα με το Βραβείο Πούλιτζερ Δημόσιας Συνεισφοράς. Η Άντερσον εξακολουθεί να είναι ενεργή φωτογράφος, καθώς αναλαμβάνει επαγγελματικά έργα, πορτραίτα, γάμους, ενώ προχωρά και ένα μακροπρόθεσμο, προσωπικό έργο, που στόχο έχει την καταγραφή της κουλτούρας της Νέας Ορλεάνης.
- 20
ΣΧΟΛΙΑ (17)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση