Οι πωλήσεις υπολογιστών Mac αυξήθηκαν κατά 25,4% από έτος-σε-έτος το τελευταίο τρίμηνο, βάζοντας στα ταμεία της εταιρείας περίπου $11,5 δισεκατομμύρια (έσοδα). Παρά την εμπορική επιτυχία του hardware, το software ωστόσο παραμένει… στάσιμο με το Mac App Store να μην μπορεί να ακολουθήσει παρόμοιους ρυθμούς ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της εταιρείας αναλύσεων AppFigures, οι εφαρμογές κατά μέσο όρο στο Mac App Store αυξάνονται κατά μόλις… 15 σε μηνιαία βάση. Αναμφισβήτητα το νούμερο είναι εξαιρετικά χαμηλό αν λάβουμε υπόψη μας ότι το Mac App Store υπάρχει από τον Ιανουάριο του 2011, όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ήταν ακόμα ο Steve Jobs. «Αν είστε app developer για Mac, ενδεχομένως το παρακάτω να σας σοκάρει –το Mac App Store βλέπει μόλις 15 νέες εφαρμογές κάθε μήνα κατά μέσο όρο. Το App Store, στο οποίο εμφανίζονται περίπου 1.000 νέες εφαρμογές κάθε μέρα, βλέπει αυτό το νούμερο μέσα σε 20 λεπτά» έγραψε ο Ariel Michaeli, Διευθύνων Σύμβουλος της AppFigures.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η πιο δημοφιλής κατηγορία εφαρμογών στο Mac App Store είναι τα Εργαλεία (Utilities) με 5.500 εφαρμογές. Ακολουθούν η κατηγορία «παιχνίδια» με 5.000 εφαρμογές και στη συνέχεια οι κατηγορίες Παραγωγικότητα, Εκπαίδευση και Φωτογραφία & Βίντεο.
Το να βλέπεις τα Παιχνίδια να κατατάσσονται τόσο ψηλά είναι αναμφισβήτητα εκπληκτικό, δεδομένου ότι το δυνατό χαρτί των υπολογιστών Mac δεν ήταν ποτέ το gaming (βεβαίως, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στην πλειονότητα τους, τα παιχνίδια μοιάζουν με αυτά που υπάρχουν στα app stores για φορητές συσκευές/κινητά). Υπάρχουν κάποια παιχνίδια AAA, όπως η τριλογία Tomb Raider ή το Resident Evil: Village, με το τελευταίο μάλιστα να αποτελεί το πρώτο μεγάλο παιχνίδι που τρέχει εγγενώς σε Apple Silicon, ωστόσο φαίνεται ότι υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος ωσότου το macOS μετατραπεί σε μια σοβαρή πλατφόρμα gaming.
«Δεν νομίζω ότι η Apple έχει καταρτίσει κάποιο σχέδιο για το Mac App Store, αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι υπάρχει προοπτική όταν η Apple θα αρχίσει να ωθεί εφαρμογές iOS στο Apple Silicon» πρόσθεσε ο Ariel Michaeli. Πράγματι, είναι δυνατό να προχωρήσετε στη λήψη επιλεγμένων εφαρμογών για iPhone και iPad στο Mac App Store σε υπολογιστές Mac με Apple Silicon, αλλά οι εφαρμογές αυτές συνήθως δεν παρέχουν καλή εμπειρία χρήσης.
Η Apple κυκλοφόρησε επίσης τα APIs «Project Catalyst» για να βοηθήσει τους προγραμματιστές να προχωρήσουν στο port των εφαρμογών τους για iPad σε υπολογιστές Mac, αλλά προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμη ωφελήσει πραγματικά το Mac App Store. Αρκετό καιρό πριν είχε κάνει κάτι παρόμοιο και η Microsoft με τις εφαρμογές UWP ωστόσο και σε εκείνη τη περίπτωση τα πράγματα δεν πήγαν καλά.
Όταν ο Steve Jobs παρουσίασε το Mac App Store στην εκδήλωση «Back to the Mac» το Φθινόπωρο του 2010, είχε τονίσει ότι θα γινόταν το καλύτερο μέρος για την ανακάλυψη εφαρμογών για υπολογιστές Mac. Χαρακτηριστικά επίσης όπως οι λήψεις με ένα κλικ, η αυτόματη εγκατάσταση και οι αυτόματες ενημερώσεις εφαρμογών θα παρείχαν επίσης μια εμπειρία για τους χρήστες υπολογιστών Mac που θα ήταν παρόμοια με εκείνη που των χρηστών iPhone. Που είναι το πρόβλημα λοιπόν;
Όπως συμβαίνει και στο App Store για συσκευές iOS, η Apple «κρατάει μερίδιο» από τα έσοδα των developers στο Mac App Store (η αναλογία είναι 70/30). Όπως είναι προφανές, δεν υπήρχε κάποιο κίνητρο λοιπόν για να διαθέσουν οι developers της εφαρμογές τους μέσω του Mac App Store, καθώς μπορούσαν να τις διανέμουν από μόνοι τους χωρίς να μοιραστούν τα έσοδα με την Apple.
Μπορεί να άργησε, όμως η Microsoft κατέληξε σε αυτή τη συνειδητοποίηση με το δικό της store για τα Windows πέρυσι. Η εταιρεία έδωσε τη δυνατότητα στους developers να χρησιμοποιήσουν συστήματα πληρωμών τρίτων στις εφαρμογές τους στο Microsoft Store και να διατηρήσουν, εφόσον το επιθυμούσαν, το 100% των εσόδων. Το Microsoft Store πρόσθεσε επίσης υποστήριξη για unpackaged Win32 εφαρμογές που χρησιμοποιούν τους δικούς τους μηχανισμούς ενημέρωσης αντί εκείνον της Microsoft.
Μετά τις αλλαγές, είδαμε πολλές εταιρείες και εφαρμογές να εμφανίζονται στο Microsoft Store, συμπεριλαμβανομένων των Mozilla Firefox, Discord, Epic Games Store, Adobe Express, Open Office, Canva κ.ά. «Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2022, είδαμε αύξηση άνω του 50% στις νέες εφαρμογές και παιχνίδια για υπολογιστές στο Microsoft Store σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι» δήλωσε τον περασμένο Μάϊο ο Giorgio Sardo, γενικός διευθυντής του Microsoft Store.
Το πιθανότερο είναι η Apple να μην ακολουθήσει αυτή την τακτική και ενδεχομένως να μην χρειάζεται καν να μπει στον κόπο. Οι πωλήσεις iPhone αντιπροσώπευαν το 47,3% των εσόδων της Apple το περασμένο τρίμηνο, ενώ το τμήμα υπηρεσιών της Apple απέφερε επίσης έσοδα $19,2 δισεκατομμυρίων. Υπάρχει πολύ μεγαλύτερη πίεση στην Apple να «ανοίξει» το App Store για τις συσκευές iOS, καθώς όπως είναι γνωστό είναι ο μόνος τρόπος λήψης και αγοράς εφαρμογών για τους χρήστες των iPhone και iPad.
ΣΧΟΛΙΑ (24)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση