To έξυπνο ηχείο της Apple, HomePod είναι γνωστό πως είναι περισσότερο… ηχείο παρά έξυπνο, με την έννοια ότι η δύναμη του βρίσκεται κυρίως στην ποιότητα του ήχου που παρέχει, και λιγότερο στα έξυπνα χαρακτηριστικά του ως voice assistant-enabled συσκευή.

Ένας από τους λόγους είναι η εξάρτησή του από το iPhone αλλά και οι αρκετοί περιορισμοί που διαθέτει και οι οποίοι δε του επιτρέπουν να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα προϊόντα των Amazon και Google. Το παραπάνω σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή του οδήγησε σε χαμηλότερες του αναμενόμενου πωλήσεις, ενώ κάποιοι αναφέρουν πως η Apple αναγκάστηκε να μειώσει τις παραγγελίες της σε έναν από τους κατασκευαστές που συνεργάζεται, την Inventec Corporation (από μισό εκατομμύριο το μήνα, ο αριθμός των παραγγελιών μειώθηκε στις 200 χιλιάδες).

Κατά τους τρεις πρώτους μήνες της παρουσίας του στην αγορά, η Apple κατάφερε να αποσπάσει μερίδιο 10% από τις συνολικές πωλήσεις, και βρέθηκε πίσω από τη Google που κατέχει το 14%. Η Amazon κυριαρχεί στην αγορά έχοντας μερίδιο περίπου 73%. Ως ένα αρκετά ακριβό ηχείο στα $349, αντιπροσώπευσε για τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο το 19% των εσόδων.

O co-founder της Loup Ventures, Gene Munster εκτιμά ότι η Apple θα πουλήσει φέτος περίπου 7 εκατομμύρια συσκευές HomePod και πως το 2019 οι πωλήσεις θα αυξηθούν στα 11 εκατομμύρια. Μπορεί να πρόκειται για αρκετά μεγάλο νούμερο, όμως είναι συγκριτικά μικρό σε σχέση με τα 39 εκατομμύρια που σκοπεύει να πουλήσει η Amazon το ίδιο διάστημα.

Η αγορά των έξυπνων ηχείων κυριαρχείται από οικονομικές έξυπνες συσκευές με μέτρια απόδοση ηχείου, κάτι που είναι ουσιαστικά το αντίθετο του HomePod. Οπότε η Apple μαθαίνουμε πως εργάζεται σκληρά για να αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητές της Siri. Μία επερχόμενη αναβάθμιση πρόκειται να προσφέρει υποστήριξη σε multiroom audio σύντομα καθώς και στο “ζευγάρωμα” δύο τέτοιων ηχείων για stereo setups.

GSMArena