Ο Bruce Tognazzini, που ήταν ο 66ος υπάλληλος της Apple και ο συγγραφέως των πρώτων κατευθυντήριων γραμμών ανθρώπινης διεπαφής της εταιρείας καθώς και ο Don Norman, αρχιτέκτονας εμπειρίας χρήσης της Apple από το 1993 έως στο 1996 δεν συγκράτησαν τις σκέψεις τους στο άρθρο τους.
“Η Apple καταστρέφει το design” έγραψαν οι δύο πρώην σχεδιαστές, κατακρίνοντας τον πρώην εργοδότη τους ότι αντάλλαξε τις θεμελιώδεις αρχές του σχεδιασμού που κάποτε κατείχε, για μία μινιμαλιστική προσέγγιση. “Τώρα, παρόλο που τα προϊόντα πράγματι είναι ακόμα πιο όμορφα από παλαιότερα, αυτή η ομορφιά έχει μεγάλο αντίτιμο. Έχουν εξαφανιστεί οι θεμελιώδεις αρχές του καλού σχεδιασμού” γράφουν.
Επίσης άσκησαν κριτική στην Apple για πράγματα όπως είναι η απουσία ενός πλήκτρου καθολικής αναίρεσης (universal undo) ή ενός πλήκτρου επιστροφής (back button), σαν αυτό που υπάρχει στο Android ή στα Windows Phone, την ύπαρξη πολλών “κρυφών” gesture-based menus και την προώθηση της οπτική απλότητας πάνω από τις δοκιμές ευχρηστίας στις νέες κατευθυντήριες γραμμές ανθρώπινης διεπαφής στους developers. “Η Apple έχοντας στόχο την ομορφιά, δημιούργησε τόσο λεπτές και μικρές γραμματοσειρές που σε συνδυασμό με την χαμηλή αντίθεση είναι αδύνατο για πολλούς ανθρώπους να διαβάσουν” ενώ σημειώνουν ότι υπάρχουν χαρακτηριστικά και δυσνόητες χειρονομίες που είναι δύσκολο ακόμα και για έναν developer να τις θυμάται ενώ πολλοί χρήστες αγνοούν την ύπαρξη τους.
"Το καλό design θα πρέπει να είναι ελκυστικό, ευχάριστο και υπέροχο στη χρήση. Αλλά η υπέροχη χρήση, απαιτεί η συσκευή να είναι κατανοητή και να συγχωρεί. Θα πρέπει να ακολουθούνται κάποιες βασικές αρχές στην ψυχολογία, που δημιουργούν ένα αίσθημα κατανόησης, ελέγχου και ευχαρίστησης” γράφουν, και συμπληρώνουν ότι θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα discoverability και feedback, το κατάλληλο mapping, η δυνατότητα να αναιρείς κ.ά.
Πάντως, οι Bruce Tognazzini και Don Norman δεν έμειναν μόνο στον Apple, αλλά κατέκριναν και άλλες εταιρείες ή περιβάλλοντα χρήσης (όπως την Google και το Android) που ακολουθούν το παράδειγμα της, με αποτέλεσμα οι προγραμματιστές να ξεχνούν τις θεμελιώδεις αρχές του καλού σχεδιασμού και να βιάζονται, χωρίς να καταλαβαίνουν τους ανθρώπους που θα χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα τους.
Αν και οι δύο σχεδιαστές παραδέχονται ότι η Apple έχει επιτύχει στο να κάνει ελκυστικές οπτικά τις συσκευές της, η όμορφη εμφάνιση λειτουργεί “με πυροσβεστικό τρόπο” σε κάποια πιθανά παράπονα των χρηστών. “Το προϊόν είναι όμορφο! Και διασκεδαστικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όταν οι άνθρωποι έχουν δυσκολίες να κατηγορούν τον εαυτό τους. Καλό αυτό για την Apple. Κακό για τον πελάτη”.
Site: TheVerge
ΣΧΟΛΙΑ (111)
Δημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση