Η Starlink, η υπηρεσία δορυφορικής πρόσβασης στο διαδίκτυο που παρέχει η SpaceX ανακοίνωσε σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους απόκρισης του δικτύου της, εξέλιξη που τη φέρνει πιο κοντά στο στόχο της να παρέχει χρόνους απόκρισης κατά μέσο όρο στα 20 millisecond, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες πακέτων δεδομένων. Οι ομάδες των μηχανικών της εταιρίας κατέβαλαν εδώ και καιρό συστηματικές προσπάθειες για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων του δικτύου, προσπάθειες οι οποίες οδήγησαν σε ουσιώδη περιορισμό τόσο της μέσης όσο και της μέγιστης καθυστέρησης απόκρισης για τους χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Starlink κατόρθωσε να μειώσει τη μέση καθυστέρηση περισσότερο από 30% στις ώρες αιχμής, από τα 48,5ms στα 33ms. Επιπλέον, η μέγιστη καθυστέρηση κατά τις ώρες αιχμής μειώθηκε πάνω από 60%, καθώς από τα 150ms περιορίστηκε σε λιγότερο από 65ms. Οι χρήστες εκτός Ηνωμένων Πολιτειών είδαν επίσης σημαντικές βελτιώσεις, με τις μειώσεις στο μέσο χρόνο καθυστέρησης να φτάνουν στο 25% και στο μέγιστο έως και το 35%.
Ως χρόνος απόκρισης περιγράφεται το διάστημα που απαιτείται προκειμένου να σταλεί ένα πακέτο δεδομένων από το router ενός χρήστη και να ληφθεί η απάντηση. Οι μικρότεροι χρόνοι απόκρισης μεταφράζονται σε ταχύτερη φόρτωση των ιστοσελίδων, ομαλότερη εικόνα και ήχο στις βιντεοκλήσεις και καλύτερη εμπειρία στο gaming. Μελέτες έχουν δείξει ότι η μείωση του χρόνου απόκρισης επιδρά σημαντικότερα στο χρόνο φόρτωσης των ιστοσελίδων από ό,τι η αύξηση του bandwidth πέρα από τα 10Mbps.
Είναι διάφοροι οι παράγοντες που επιδρούν στους χρόνους απόκρισης του δικτύου Starlink, συμπεριλαμβανομένης της επικοινωνίας μεταξύ χρήστη, δορυφόρου και χερσαίων σταθμών, τους χερσαίους χρόνους απόκρισης από τους κόμβους στα επιμέρους σημεία σύνδεσης στο διαδίκτυο και την υστέρηση που προκύπτει από τον προγραμματισμό της προώθησης των πακέτων. Η εταιρία ασχολήθηκε με τη βελτίωση όλων αυτών των παραμέτρων, καθώς και την εξάλειψη των περιττών καθυστερήσεων στην επεξεργασία, τα μη βελτιστοποιημένα buffers και την απώλεια πακέτων.
Προκειμένου να πετύχει αυτές της βελτιώσεις, η Starlink προχώρησε σε διάφορες αλλαγές, όπως την προσθήκη έξι νέων τοποθεσιών σύνδεσης με το διαδίκτυο (Σημεία Παρουσίας) στις ΗΠΑ, βελτιστοποιώντας τις θέσεις των κόμβων και τους αλγορίθμους σχεδιασμού, ενώ βελτίωσε και τους αλγορίθμους εισαγωγής, προκειμένου να αυξήσει τη χωρητικότητα των κόμβων. Η εταιρία εισήγαγε παράλληλα την ενεργή διαχείριση των δεδομένων σε αναμονή προς το WiFi router, διασφαλίζοντας ότι οι εφαρμογές που εξαρτώνται αισθητά από τους χρόνους απόκρισης, για παράδειγμα το gaming, παραμένουν ανεπηρέαστες από άλλες δραστηριότητες του δικτύου, όπως το κατέβασμα αρχείων.
Οι ομάδες των μηχανικών της Starlink εφάρμοσαν και δοκίμασαν διάφορες εκδοχές λογισμικού στους δορυφόρους, τους κόμβους, τα συστήματα του δικτύου και τα router, ώστε να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τους χρόνους απόκρισης. Η εταιρία επανέλαβε τη δέσμευσή της να προχωρήσει σε περαιτέρω βελτιώσεις των επιδόσεων του δικτύου μέσα στις επόμενες εβδομάδες και μήνες, μέσα από αλλαγές στο λογισμικό, επιπλέον χερσαίες εγκαταστάσεις αλλά και την τοποθέτηση σε τροχιά περισσότερων δορυφόρων.
Καθώς αριθμεί περισσότερους από 2,6 εκατομμύρια πελάτες διεθνώς, η Starlink είναι επόμενο να επιδιώξει να προσφέρει υψηλού επιπέδου, αξιόπιστες υπηρεσίες. Με την εταιρία να συνεχίζει τις βελτιώσεις ώστε να πιάσει τον στόχο των 20ms μέσου χρόνου απόκρισης, οι χρήστες μπορούν να αναμένουν μία ακόμη πιο ομαλή και ευχάριστη διαδικτυακή εμπειρία. Μάλιστα, η SpaceX ανακοίνωσε ότι προτίθεται να διαθέσει στην αγορά τη δορυφορική τηλεφωνική υπηρεσία Direct to Cell αργότερα μέσα στο χρόνο, η οποία επίσης θα αξιοποιεί το δίκτυο Starlink. Στο στάδιο των δοκιμών, η εταιρία αναφέρει πως χρησιμοποίησε διάφορα εργοστασιακά μοντέλα κινητών Samsung, Apple και Google, με επιτυχία, καθώς οι συσκευές κατόρθωσαν να στείλουν και να λάβουν γραπτά μηνύματα, μέσω SMS, X και WhatsApp.
H νέα υπηρεσία θα διατεθεί μέσα από τη συνεργασία της SpaceX με την Τ-Mobile και αρχικά θα αφορά πελάτες στις ηπειρωτικές πολιτείες των ΗΠΑ, τη Χαβάη, τμήματα της Αλάσκας και το Πουέρτο Ρίκο. Η υπηρεσία θα διατεθεί και μέσω παρόχων σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων η Rogers (Καναδάς), Optus (Αυστραλία), One NZ (Νέα Ζηλανδία), Salt (Ελβετία) και KDDI (Ιαπωνία).
- 5
ΣΧΟΛΙΑ (20)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση