Τις επιδόσεις της Wind τον περασμένο χρόνο καθώς και τα σχέδια για τη χρονιά που διανύουμε, παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Νάσος Ζαρκαλής.

Με την αγορά να εμφανίζει σημάδια σταθεροποίησης το 2016, η Wind σημείωσε μικρή αύξηση τζίρου με έσοδα 476 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 91 εκατ. ευρώ, με την κινητή τηλεφωνία να είναι υπεύθυνη για το 65% των συνολικών εσόδων. Σημαντική αύξηση τζίρου σημειώθηκε στη σταθερή τηλεφωνά με συνολικά έσοδα 171 εκ. ευρώ έναντι 154.3 το 2015. Έκπληξη αποτελεί η ετήσια αύξηση 5% στην κατανάλωση λεπτών ομιλίας που άγγιξαν τα 7 δις. ενώ μέσα σε ένα χρόνο οι χρήστες smartphone που αξιοποιούν υπηρεσίες data, αυξήθηκαν κατά 30%, με τη χρήση data να διπλασιάζεται συνολικά και με το μέσο όρο ανά χρήστη να φτάνει το 1GB.

 

Σε ότι αφορά τη μεγάλη αύξηση στη χρήση data, η Wind αναφέρει ότι αυτό οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στο νέο δίκτυο 4G το οποίο τριπλασίασε την κάλυψή του μέσα στο 2016 και πλέον είναι υπεύθυνο για το 40% της κίνησης δεδομένων, από 11% το 2015. Η πλήρης πληθυσμιακή κάλυψη του 4G δικτύου της εταιρείας αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018.

 

wind4g.jpg

 

Για τη φετινή χρονιά όμως, η Wind ετοιμάζει πυρετωδώς την είσοδο της σε δύο πολύ κρίσιμες αγορές, αυτή των οπτικών ινών αλλά και αυτή των υπηρεσιών τηλεόρασης, με τις επενδύσεις συνολικά να φτάνουν τα 100 εκ. ευρώ. Σε ότι αφορά το δίκτυο οπτικών ινών, η Wind προετοιμάζει το λανσάρισμα εμπορικών υπηρεσιών στις αρχές του τρίτου τριμήνου, αναφέροντας ότι το καινούριο ρυθμιστικό πλαίσιο ευνοεί την επέκταση της ευρυζωνικότητας με γρήγορους ρυθμούς, με περισσότερες πληροφορίες να γίνονται γνωστές τους επόμενους μήνες.

 

Στον τομέα της τηλεόρασης, o κ. Ζαρκαλής επιβεβαίωσε την αυτόνομη είσοδο της εταιρείας στην παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών η οποία θα πραγματοποιηθεί το 4ο τρίμηνο του έτους, χωρίς να αποκλείεται συνεργασία με τη Vodafone και στον τομέα αυτό. Σύμφωνα με προηγούμενη ανακοίνωση της εταιρείας στις αρχές της εβδομάδας, η Wind θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της Zappware για την παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών η οποία στηρίζεται στο cloud και έχει στόχο την παρακολούθηση του προγράμματος από διαφορετικές συσκευές. Έτσι εκτός από την τηλεόραση, σ' αυτές περιλαμβάνονται τα smartphones, tablets και οι υπολογιστές ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ζωντανές μεταδόσεις αλλά και στην ύπαρξη μεγάλου καταλόγου ταινιών διαθέσιμες προς On-Demand streaming.