Έφτασε η ώρα για την πλήρη λειτουργία της τηλεματικής στα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ της Αττικής, ενός έργου που πέρασε από πολλά κύματα μέχρι να γίνει πραγματικότητα για όλους τους κατοίκους της πρωτεύουσας, αρχής γενομένης από την 21η Μαρτίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των συγκοινωνιών αθηνών, ήδη 2.000 οχήματα διαθέτουν τον απαραίτητο τηλεματικό εξοπλισμό, ενώ έχουν τοποθετηθεί οθόνες πληροφόρησης για την άφιξη των οχημάτων σε περισσότερες από 700 στάσεις, με πρόβλεψη αυτές να αυξηθούν σε 1000 μέσα στη χρονιά. Σε ότι αφορά τον αριθμό των 2.000 οχημάτων, η εγκατάσταση του εξοπλισμού έχει πραγματοποιηθεί σε 1750 θερμικά λεωφορεία και 250 τρόλει.

 

Οι «έξυπνες» στάσεις ενημερώνουν το επιβατικό κοινό για τον ακριβή χρόνο διεύλευσης των οχημάτων, με τη δυνατότητα αναγραφής έως 4 δρομολογίων παράλληλα κάθε φορά. Μέσα στα λεωφορεία, οι επιβαίνοντες μπορούν να παρακολουθήσουν τη διαδρομή, να ακούσουν την αναγγελία της επόμενης στάσης αλλά και να ενημερωθούν για τον καιρό των επόμενων ημερών.

 

Στην εποχή των smartphone, δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι αντίστοιχες εφαρμογές για το κινητό μας τηλέφωνο, δίνοντας την ευκαιρία να δούμε σε πραγματικό χρόνο απ' αυτό τη θέση του οχήματος που μας ενδιαφέρει, καθώς και την προγραμμισμένη ώρα άφιξης στη στάση που βρίσκεται πιο κοντά στη θέση μας. Η εφαρμογή του ΟΑΣΑ θα κυκλοφορήσει σύντομα για όλες τις δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως iOS, Android και Windows, με τον ενδιαφερόμενο να μπορεί να έχει πρόσβαση στις ίδιες πληροφορίες ακόμα και μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ.

 

oasa.jpg

 

Με βάση την πιλοτική λειτουργία, η τηλεματική στα λεωφορεία θα επεκταθεί σύντομα σε όλες τις γραμμές των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ενώ για την ώρα λειτουργούν στις παρακάτω γραμμές

  • 224 Καισαριανή-Ελ. Βενιζέλου,
  • 732 Αγ. Φανούριος – Ακαδημία – Ζωοδ. Πηγή,
  • Α8 Πολυτεχνείο – Ν. Ιωνία – Μαρούσι και
  • Γ9 Χαλκοκονδύλη – Κ. Μύλος – Αχαρναί


Όπως αναφέρει ο ΟΑΣΑ, από την πρώτη μέρα επίσημης λειτουργίας, το σύστημα τηλεματικής θα δέχεται διάφορες αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να γίνεται καλύτερος συντονισμός και να βελτιστοποιηθεί το συγκοινωνιακό έργο