Το νέο concept της Michelin με την ονομασία Vision μας δείχνει πως ενδεχομένως θα είναι ελαστικά των αυτοκινήτων του μέλλοντος.

Η μπλε χρώματος δομή που μοιάζει με τρισδιάστατο ιστό αράχνης, δεν μοιάζει με τα σημερινά τυπικά μαύρα ελαστικά παρά μόνο στο… σχήμα, ενώ είναι εξίσου ανθεκτικό. Επίσης διαθέτει και ορισμένα μοναδικά όσο και προηγμένα και φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά. Αν και για τη κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί οι βασικές αρχές που χρησιμοποιούνται και στη κατασκευή των σημερινών ελαστικών, η Michelin έχει βασιστεί και σε ορισμένες αφηρημένες ιδέες, σε μία προσπάθεια να μας επιτρέψει να ρίξουμε μια ματιά στα μελλοντικά σχέδια της πάνω σε αυτό που ονομάζουμε “βιώσιμη κινητικότητα” (η βιώσιμη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον με τη βιωσιμότητα να έχει τρεις βασικές συνιστώσες, την περιβαλλοντική, την κοινωνική και την οικονομική).

 

Το Vision δεν είναι το πρωτότυπο ενός ελαστικού ή ενός τροχού που πρόκειται να εισέλθει στη παραγωγή σύντομα, αλλά αποτελεί μία επίδειξη των χαρακτηριστικών που ενδεχομένως θα διαθέτουν τα καταναλωτικά ελαστικά των οχημάτων του μέλλοντος. Το Vision είναι τόσο ο τροχός όσο και το ίδιο το ελαστικό, δίχως όμως να είναι φουσκωμένο με αέρα.

 

Η μηχανική δομή του είναι ιδιαίτερα ανθεκτική ώστε να μπορεί να αντέξει στο βάρος του οχήματος αλλά και αρκετά ελαστική ώστε να απορροφά κραδασμούς και να αντέχει σε πιέσεις. Δίχως να έχει αέρα, το ελαστικό δεν είναι πλέον επιρρεπές σε ζητήματα που ενδεχομένως να εγκυμονούν κινδύνους, όπως στη περίπτωση ενός ελαστικού με χαμηλή πίεση, ενός σκασμένου ελαστικού κ.ά.

 

Το ελαστικό κατασκευάστηκε από οργανικά, ανακυκλώσιμα υλικά, με τη ρητίνη να έχει κατασκευαστή από φλούδα πορτοκαλιού και όχι από πετρέλαιο. Χάρη επίσης στους ενσωματωμένους αισθητήρες, το ελαστικό μπορεί να προσφέρει στον οδηγό διάφορες διαγνωστικές πληροφορίες και δεδομένα. “Η εμφάνιση του Vision έχει στόχο να είναι ελκυστική, και θεωρούμε ότι είναι τόσο όμορφο όσο και η φύση από την οποία είναι εμπνευσμένη” δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος R&D της εταιρείας, Terry Gettys. Πότε θα δούμε κάτι παρόμοιο στη παραγωγή; Σε πέντε με δέκα περίπου χρόνια.

 

 

Link.png Site: Engadget